Megverte a várakozásokat a Wizz Air – jöhet a fordulat?
A Wizz Air a működési kihívások ellenére a vártnál jobb eredményeket jelentett a 2026-os pénzügyi év második negyedévére. A bevételek ugyan kis mértékben elmaradtak a konszenzustól a RASK (egy utasra jutó bevétel) 1 százalékos romlása miatt, ennek ellenére az EBITDA 681 millió eurót ért el. A nettó eredmény pedig a várakozásokat felülmúlva 288 millió euró lett a 262 millió eurós konszenzushoz képest.
(A cikk először a Portfolio.hu oldalán jelent meg 2025. november 18-án.)
A nettó eredményt egy többlet halasztott adó is terhelte, miközben operatív szinten – elsősorban a költségek oldalán – jelentős javulás volt látható éves összehasonlításban. A részvények a jelentést követően közel 20 százalékot ugrottak csütörtökön napközben, ugyanakkor ennek nagyjából a felét azóta ledolgozta az árfolyam.
A Wizz Air az októbertől márciusig tartó pénzügyi félévre (H2) 10 százalék körüli kapacitásnövekedést jelez ASK-ban (rendelkezésre álló üléskilométer) és 13 százalékot ülésben. Vagyis a Wizz Air jóval lassabb ütemben növeli a járatai és az ülései számát, mint eddig, a lassuló kapacitásnövekedés azonban pozitív fejlemény, az eddigi túl gyors bővülés rontotta a jövedelmezőséget.
A kihasználtság H2-ben alacsony egyszámjegyű növekedést mutathat, ugyanakkor a menedzsment konzervatív a RASK-kal kapcsolatban, és a további piaci stimulálás miatt alacsony egyszámjegyű csökkenést vár. Ezt részben a jövő pénzügyi évre átcsúszó húsvéti időszak és az ebből fakadó magasabb bázis magyarázza.
Az üzemanyag nélküli költségek várhatóan magas egyszámjegyű növekedése a pénzügyi év második felében kissé aggasztó, de összhangban áll a piaci várakozásokkal. A flotta optimalizálása érdekében a Wizz Air a második félévben 14 darab A320ceo gépet ad vissza lízingből, amelyek a visszaadás előtt magas karbantartási költséget igényelnek.
Az elemzői konferenciahíváson a menedzsment több kulcstémát is részletesen ismertetett. A Wizz Air pontossága jelentősen javult az előző évhez képest, amivel számottevő, több tízmillió euró utaskompenzációt spórolt meg, ugyanakkor a vállalat továbbra is az iparági középmezőnyben van. A nyári csúcsidőszakban a cég továbbra is a bevételi lehetőségek és az operatív ellenállóképesség közötti egyensúlyt kereste, miközben az ellátási lánc (légiirányítók, alvállalkozók) még mindig akadozott – bár látható volt némi év/év javulás.
A középtávú növekedési pálya évi 10–12 százalék lehet, ugyanakkor jövőre a flotta idei elkerülhetetlen bővülése miatt a kapacitásnövekedés közelebb lehet a 20 százalékhoz. Ezt a piac valószínűleg negatívan fogadta, ugyanakkor a menedzsment szerint ez már nem rontja tovább a költségszerkezetet. Földrajzilag a fókusz továbbra is a KKE-régió marad, amely a kapacitások 70–75 százalékát adhatja, miközben Olaszország és London továbbra is jelentős nyugat-európai kitettséget képvisel.
A jelentést követően vegyes maradt a részvény megítélése: több elemzői célárcsökkentés és -emelés is érkezett.
MI NEM LÁTJUK OKÁT ANNAK, HOGY A RÉSZVÉNY ILYEN DEPRESSZÍV ÁRAZÁSON FOROGJON, HISZEN A MENEDZSMENT EGYÉRTELMŰEN ABBA AZ IRÁNYBA MOZDULT EL, AMELYET A BEFEKTETŐK ÉS ELEMZŐK ÉVEK ÓTA SÜRGETTEK.
A jelentés előtt már látszott, hogy az idei évre vonatkozó várakozásainkat a -50 és 0 millió euró közötti sávba kell módosítanunk, így a jelenlegi, 2026-os pénzügyi évre nem várunk profitot – elsősorban a várhatóan masszívan veszteséges második félév miatt. Ezt azonban a piac nagy valószínűséggel már beárazta.
Szeptember 30-án a teljes készpénzállomány 1985 millió euró volt, ami negyedéves összevetésben gyakorlatilag nem változott, míg a nettó adósság enyhén nőve 4,8 milliárd euróra emelkedett. A társaság várakozásai szerint a januárban lejáró 500 millió eurós kötvényt a Wizz Air saját készpénzállományából törleszti majd, ami újabb pozitív jel a piac számára: nincs likviditási probléma, és egyre inkább kirajzolódik a fény az alagút végén.
Olvass minden nap a világ történéseiről egy Concorde-os szemüvegén keresztül!
Ha nem szeretnél lemaradni a legjobb írásainkról, iratkozz fel hírlevelünkre és minden héten egyszer elküldjük heti válogatásunkat.
Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.